Wat is Goed Leven?
Goed Leven is genieten van het nu; van samen zijn; van eten en drinken; van de natuur; van diversiteit; van kunst; van je werk; van producten; en last-but-not-least: van creëren.
Hiermee is Goed Leven een wisselwerking tussen:
- creëren, consumeren en contempleren;
- ofwel geven, nemen en van tijd tot tijd stilstaan;
- ofwel werken, genieten en ontspannen… Met aandacht!
De 7 Goed Leven principes
Om maximale waarde aan het creatieproces toe te voegen, hebben wij vanuit deze gedachte de Goed Leven principes opgesteld. Aan de hand van deze principes streven wij een waardevol creatieproces na dat bijdraagt aan de creatie van authentieke, persoonlijke en daarmee tijdloze en interessante ideeën, concepten en producten.
Wij hanteren deze principes in alles wat wij doen: in elke samenwerking die we aangaan, in elke creatieve sessie die wij begeleiden en in elk product dat wij conceptualiseren.
aandacht
Wij werken met aandacht! Voor elkaar; voor details; voor het moment. Werken met aandacht beschouwen wij als de sleutel tot succes. Aandacht geeft rust, maakt genieten van het moment mogelijk en draagt daarmee bij aan kwaliteit.
Charme
Charme heeft op meerdere manieren een toegevoegde waarde voor ons creatieproces.
- Wij realiseren door charmante, hoffelijke omgangsvormen een prettig werkklimaat;
- Wij maken, naast digitale instrumenten, ook gebruik van hun -naar ons idee- charmantere analoge tegenhangers;
- Wij streven aan de hand van een romantische levensvisie naar charmante (bekoorlijke) oplossingen.
Diversiteit
Om er voor te zorgen dat onze creatieve geest geprikkeld blijft en we oorspronkelijk kunnen blijven denken, streven wij naar diversiteit op verschillende niveaus:
- Diversiteit in werk draagt bij aan creatieve kruisbestuiving en aan aan plezier houden in het werk.
- Diversiteit in contacten en dan met name met andersdenkenden (cultureel, politiek, beeld vs woord, etc.) geeft inspiratie en de mogelijkheid als individu te groeien.
- Diversiteit in oplossingen (authenticiteit versus eenheidsworst) houdt het leven interessant en geeft minder authentieke denkers de mogelijkheid zich te uiten.
Genieten
Zoals gezegd is Goed Leven genieten van het nu; van samen zijn; van eten en drinken; van de natuur; van diversiteit; van kunst; van je werk; van producten; en last-but-not-least van creëren.
Door met aandacht te genieten en stil te staan bij hetgeen we doen, proeven, ruiken, zien, horen en voelen, maakt gelukkig. En een gelukkig mens is scherper, creatiever en vriendelijker!
Wij streven dan ook een zo aangenaam mogelijk creatieproces na, waarbij we aandacht hebben voor omgeving, teamsamenstelling en ontspanning, maar waarbij ook de interne mens niet vergeten!
Omgeving
Wij zijn ervan overtuigd dat de omgeving waarin we creëren wezenlijk van invloed is op het eindresultaat. Wij geloven dat een informele omgeving inspirerender is dan een vergaderzaal met systeemplafond en TL verlichting. Binnen deze informele sfeer streven wij ernaar dat alle betrokkenen zich comfortabel voelen om maximaal bij te dragen aan het creatieproces.
Ontspanning
Wij geloven dat ontspanning en contemplatie in het creatieproces niet alleen positieve invloed hebben op het eindresultaat, maar ook bijdragen aan efficiëntie. De beste ideeën ontstaan niet aan een vergadertafel of door eindeloos na te denken, maar onder de douche of in de auto. Wij nemen daarom geregeld afstand van onze concepten in wording, werken tussentijds aan andere projecten en zorgen voor voldoende ontspanning.
Op deze manier zijn wij in staat om met een doorlopend frisse blik ons werk te evalueren, te profiteren van creatieve kruisbestuivingen en zonder stress op tijd kwaliteit te leveren!
Romantiek
ro·man·tiek (de; v)
1 Richting in de kunst (…) waarin gevoel en verbeelding op de voorgrond treden
2 dromerige, het gevoel of de verbeelding prikkelende sfeer
(Bron: Van Dale)
“Romantiek gaat om het nemen van de eigen subjectieve ervaring als uitgangspunt voor het leven: introspectie, intuïtie, emotie en spontaniteit staan hierbij centraal.”
(Bron: Wikipedia)
Wij hebben een romantische levenshouding! Wij geloven dat mensen die de ruimte krijgen om hun eigen visie uit te dragen socialer en positiever zijn; ze bloeien op; ze leven! Daarnaast zijn wij ervan overtuigd dat er interessantere, oorspronkelijkere concepten tot stand komen als er sprake is van subjectieve menselijke inbreng: het plezier en de energie van de ontwerpers zijn zichtbaar en voelbaar in de creatie.
Voor de duidelijkheid: wij wijzen het gebruik van standaarden en data in het creatieproces absoluut niet af. Het zijn zeer waardevolle hulpmiddelen, maar mogen de menselijke inbreng naar ons idee nooit overstemmen.